Hemel

De hemel is de plek waar God woont. Een christen die sterft, gaat naar de hemel.

Als nomaden op reis

Sam bekijkt elke avond de krant van zijn vader. Vandaag ziet hij een foto van een kameel. Op zijn rug zitten kleden, potten, stokken en zware manden. Voor de kameel uit loopt een vrouw. Ze draagt prachtige kleren in mooie kleuren. Sams vader vertelt dat ze een nomade is. “Nomaden zijn mensen zonder huis. Ze wonen in tenten. Elke keer reizen ze weer verder.
In de Bijbel staat dat christenen net als nomaden zijn. Mensen die van de Heere Jezus houden, wonen maar even op de aarde. Ze zijn op reis naar de hemel.

In de Bijbel vertelt God ons over de hemel. Hij doet dat aan Zijn apostel Johannes. Johannes is al een oude man als hij op het eiland Patmos is, het straf-eiland van de Romeinen. Johannes moest er heen omdat hij mensen over Jezus vertelde. De Heere Jezus troost Johannes en zoekt hem daar op. Hij laat heel bijzondere dingen aan hem zien.

Johannes ziet de Heere God zitten op Zijn troon in de hemel. De hemel is de plaats waar God woont! In het midden van de troon ziet Johannes een Lam dat geslacht is. Dat is de Heere Jezus, die stierf aan het kruis voor de zonden van mensen. Er zijn ook mensen in de hemel. Ze hebben lange witte kleren aan en palmtakken in hun handen. Dat zijn mensen die het op aarde heel moeilijk hadden, omdat ze de Heere Jezus volgden. Maar nu zijn ze veilig in de hemel. Johannes ziet dat er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde komen. En hij ziet een nieuwe stad, Jeruzalem. Een prachtige stad met muren en poorten van edelstenen. De straten zijn zelfs van goud!

Hoe het precies in de hemel is, weten we niet. Het is in ieder geval veel mooier en fijner dan we ooit kunnen bedenken! Johannes hoort dat er geen verdriet meer is, geen dood en geen ziekte. Er is volmaakte liefde, blijdschap en vrede. In de hemel gaat het helemaal om de eer en glorie van God.

Zou je daar ook willen zijn, dichtbij de Heere Jezus? Heb je goed gelet op de mensen in de hemel? Ze dragen witte kleren. Die zijn gewassen in het bloed van het Lam, zegt de engel tegen Johannes. Zeep kon de vlekken in hun kleren niet wegwassen. Want die vlekken zijn een teken van de zonde. En voor zonde is er maar één schoonmaakmiddel: het bloed van de Heere Jezus! Ook jouw zonden kunnen daardoor vergeven worden. Jezus is naar de hemel gegaan om een plaats klaar te maken, voor iedereen die zijn vertrouwen op Hem stelt.

De nomadenfamilie doet niets anders dan reizen. Nergens voelen ze zich echt thuis. Christenen voelen zich ook niet thuis op de aarde. Ze verlangen naar de dag dat ze in de hemel zullen zijn. Maar veel meer nog verlangen ze naar het Lam!



Opvoeden doe je samen!

Leer van elkaar door het onderlinge gesprek! Wij komen graag naar jullie voor toerusting op maat. Bekijk de dienstenpagina voor ons aanbod of stel je vraag per mail aan Thera.

Neem contact op

Heb je een tip?

Deel met ons je idee!

Stuur je tip in

ABC voor kinderen

Alles van

Avondmaal

30 oktober 2020
Het Avondmaal laat zien dat de Heere Jezus Zijn lichaam en bloed geofferd heeft tot vergeving van de zonden. Als je door het geloof het Avondmaal …
+
Ontwikkeld door

Barmhartigheid

10 november 2020
Barmhartigheid betekent dat de Heere Zich ontfermt over zondaars. Het Evangelie roept ons op om barmhartig te zijn, zoals ook God barmhartig is.
+
Ontwikkeld door

Beeld van God

12 januari 2021
God laat ons in de Bijbel en in de schepping zien Wie Hij is. Zo krijgen wij in ons hart een beeld van Hem.
+
Ontwikkeld door

Bekering

12 januari 2021
Bekering is omkeren: de zonde in je leven gaan haten en God gaan liefhebben.
+
Ontwikkeld door

Blijdschap

20 oktober 2023
Met je hart bedoelt de Bijbel jou helemaal, met al je gevoelens, verlangens en gedachten.
+
Ontwikkeld door

Dankbaarheid

12 januari 2021
Dankbaarheid is blij zijn met wat je van de Heere krijgt en om Wie de Heere Jezus is.
+
Ontwikkeld door

Doop

10 november 2020
De doop is een teken van wat God aan jou belooft: dat Hij voor je wil zorgen, al je zonden wil vergeven en je leven helemaal nieuw wil maken.
+
Ontwikkeld door

Geen afgoden

10 november 2020
De Bijbel verbiedt ons om afgoden te dienen. Afgoderij betekent dat je iets of iemand de plaats geeft die alleen God toekomt.
+
Ontwikkeld door

Geloof

10 november 2020
Geloof is een vast vertrouwen dat God al je zonden vergeven wil, omdat Jezus Christus de straf daarvoor gedragen heeft. Dat vertrouwen geeft God in …
+
Ontwikkeld door

Genade

10 november 2020
Genade is dat je niet krijgt wat je verdient (straf) en wel krijgt wat je niet verdient (vergeving).
+
Ontwikkeld door

Gods dag eren

10 november 2020
De Heere God heeft één dag in de week apart gezet. Op deze dag hoeven we niet te werken, maar hebben we alle tijd om Hem te zoeken, te eren en te …
+
Ontwikkeld door

Gods naam

12 januari 2021
Gods naam vertelt ons Wie God is. Zijn Naam mag alleen vol eerbied gebruikt worden. Nooit zomaar of in een vloek.
+
Ontwikkeld door

Gods Woord

10 november 2020
De Bijbel is het boek waarin God aan ons vertelt Wie Hij is, wat Hij gedaan heeft en wat Zijn wil voor ons leven is. In de Bijbel laat God zien Wie …
+
Ontwikkeld door

Hart

20 oktober 2023
Vreugde over Gods genade voor zondige mensen, die een christen ontvangt van de Heilige Geest.
+
Ontwikkeld door

Hemelvaart

20 oktober 2023
Engelen zijn goede geesten, die God eren en de gelovigen dienen.
+
Ontwikkeld door

Kruis

20 oktober 2023
De Heere Jezus ging met Zijn lichaam van de aarde naar de hemel, toen Zijn werk op aarde volbracht was.
+
Ontwikkeld door

Liefde

5 januari 2021
Liefde in de Bijbel heeft met geven te maken. God is volmaakte liefde. Dat zie je als Hij Zijn Zoon geeft uit liefde voor zondaren.
+
Ontwikkeld door

Trouw zijn

20 oktober 2023
De Heere God is altijd trouw. Daarom wil Hij dat wij trouw zijn aan Hem en aan elkaar.
+
Ontwikkeld door

Stel je eigen inspiratielijst samen

Voeg met behulp van het plusje items toe aan je inspiratielijst. Al je favorieten in één lijstje overzichtelijk bij elkaar!